بازی جنگا از ۵۴ بلوک چوبی ساخته شده است . در واقع ابعاد استاندارد بلوک های چوبی جنگا در اندازه برای شروع بازی جنگا باید بلوکهای چوبی را به صورت افقی و عمودی روی هم بچینید تا یک برج ۱۸ طبقه چوبی ساخته شود این برج باید ۱۸ و در هر طبقه باید سه بلوک قرار بگیرد بلوک ها باید یک ردیف افقی و یک ردیف عمودی چیده بشود بعد از اینکه برج چوبی تکمیل شد بازیکنی که برج را چیده باید بازی را شروع کند روش بازی به این صورت است که هر بازیکن به نوبت باید یک بلوک چوبی را از هر جایی غیر از دو ردیف اول بالای برج بردارد هر بازیکنی که برج را خراب کند باخته است این بازی برای رده سنی ۳ سال به بالا مناسب است و به صورت انفرادی و گروهی قابل بازی است قوانین بازی در ابتدا برج باید چیده شود در هر ردیف سه قطعه قرار می گیرد که جهت آنها عمود بر جهت قطعه های ردیف قبلی است در نهایت یک برج توپر با ۱۸ ردیف ساخته میشود در طول بازی ارتفاع برج ممکن است به بیشتر از دو برابر ارتقا پیدا کند هر کدام از بازیکنان در نوبت خود باید با دقت یک قطعه را از هر جایی زیر آخرین ردیف کامل بیرون بکشد و در بالای برج در جهت درست قرار دهد از بالاترین ردیف کامل و ردیف نیمه ساخته بالای آن نباید قطع برداشت گام بیرون کشیدن قطعه ها فقط میتوان از یک دست استفاده کرد با جلو رفتن بازی مرکز ثقل بر جابجا می شود و برخی قطعه آزاد تر از بقیه می شوند و راحت تر بیرون می آیند می توان با امتحان کردن چیدن قطعه قطعه آزاد تری را پیدا کرد و بیرون کشید ولی اگر هنگامه امتحان کردن قطعه ها قطعه ای از محل خود جابجا شد باید دوباره در محل دقیق خود قرار گیرد و سپس به قطعه دیگر دست زده شود در قرار دادن قطعه برداشته شده در بالای برج باید ردیف های سه تایی کامل شوند و بعد به سراغ ردیف بالاتر رفت.
بازی منچ :کوچکترین بازیکن بازی را با تاس ریختن شروع میکند و از سمت راست او بقیه بازیکنان به ترتیب تاس می ریزند .
هر کدام شش آوردند اولین مهره خود را در خانه شروع قرار میدهند .
بازیکنان با آوردن شماره شش جایزه گرفته و یک بار دیگر تاس می ریزند و به تعداد شماره آورده مهره خود را به جلو حرکت می دهند .
در زمانی که بازیکن مه ره ای در مسیر داشته باشد اگر شش آورد می تواند مهره دیگر خود را در خانه شروع بگذارد و یا مهره در مسیر خود را به جلو حرکت دهد .
در مسیر حرکت هر خانه متعلق به یک مهره می باشد .
بنابراین اگر بازیکنی شماره ای بیاورد که منجر به قرار گرفتن مهره خود در خانه ای باشد که مهره حریف در آن قرار دارد ،مهره حریف از بازی خارج می شود و قرار گرفتن ان مهره در خانه شروع نیاز مجدد به آوردن شماره شش دارد .
برنده بازی کسی است که زودتر از بقیه تمام مهره های خود را به انتهای مسیر برساند.
بازی ماروپله :هر بازیکن یک مهره متفاوت از مهره حریف انتخاب می کند.
بازی مانند منچ شروع میشود.
وقتی شماره تاس به شکلی باشد که مهره در خانه ابتدای پله قرار گیرد ،مهره به بالای پله می رود .
زمانیکه مهره به خانه ی ابتدای پله قرار گیرد ،مهره به بالای پله می رود .
زمانیکه مهره به خانه ی سر فلش برسد،مهره به خانه انتهای فلش برمی گردد.
برنده کسی است که زودتر به خانه 49 برسد.
چوب خط ایپکا،ابزاری کارآمد برای آموزش مفاهیم اولیه ریاضی می باشد.کودک با استفاده از چوب خط های رنگی و اعداد و علائم ریاضی،ارتباط بین اعداد و مفهوم عینی آنها را در می یابد.با استفاده از این ابزار،آموزش ریاضی برای کودک به تجربه ای لذت بخش بدل شده و باعث تقویت قدرت تخیل او می گردد.
در بازی میخ و چکش تنگرام،کودک قطعات چوبی را بر روی یک صفحه چوب پنبه ای می کوبد و در حین بازی یاد می گیرد که از کنار هم قرار دادن این قطعات می تواند تصاویر ذهنی خود را خلق نماید و داستان سرایی کند.این بازی در کنار سرگرمی،کودک را با اشکال هندسی آشنا می سازد و همچنین مهارت در دست گرفتن ابزار و تنظیم حرکات دست و کوبش را به او می آموزد.
اسباب بازی بولینگ بامتی از جمله فعالیت های فیزیکی مفید و جذاب برای کودکان است. این بازی سرعت ومهارت های حرکتی او را افزایش می دهد. علاوه بر این، انجام این بازی در سنین کودکی موجب افزایش شادابی و سلامت جسمی کودکان می شود.
بسته بولینگ بامتی حاوی ۶ عدد بولینگ چوبی و یک عدد توپ چوبی از جنس راش می باشد که می توان این بازی ها را به صورت انفرادی و یا گروهی انجام داد.
در این بازی با پرتاب توپ به سمت بولینگها انرژی منفی کودک تخلیه میشود و با پیروزی در ریختن بولینگها ، شادی، هیجان، واعتماد به نفس او افزایش مییابد
از فواید بازی بولینگ بامتی می توان به نکات ذیل اشاره کرد:
- هماهنگی چشم و دست کودک شما را افزایش می دهد.
- قدرت لمس کردن و گرفتن را افزایش می دهد.
- موجب جنب و جوش و تحرک کودک می شود.
- موجب افزایش تمرکز و دقت می شود.
- سبب رشد و هماهنگی مهارت های بدنی می شود.
- موجب پرورش عضلات انگشتان و مچ دست کودک می شود.
- سبب رشد مهارت های اجتماعی کودک می شود و حس همکاری او را گسترش می دهد.
خانه چوبی بامتی به کودک شما این امکان را میدهد تا برای اسباب بازی های خود، فضایی را بسازد و آنها را در یک مکان خاص ( خانه چوبی) مرتب نگهداری نماید و ساعت ها با آن سرگرم بازی شود.
این یک راه خوب برای اجازه دادن به کودکان برای آشنایی بیشتر با زندگی واقعی و آموزش مهارتهای اجتماعی مانند ارتباط و حل مسئله است.
در این شبیهسازی، بچهها خانه های رویایی خود را طراحی میکنند و آنها را مطابق سلیقه خود تجهیز میکنند.
از دیگر کاربردهای این خانه این است که وقتی کودک شما بزرگ شد، خانه چوبی میتواند به عنوان قفسهای برای کتابها، عکسها و یا سایر وسایلی که کودک شما میخواهد به نمایش بگذارد استفاده شود.
اسباب بازی گلف بامتی یک ورزش مفرح است که علاوه بر سرگرم کردن کودک باعث تخلیه انرژی و افزایش اعتماد به نفس در کودک میشود. این بازی می تواند به صورت انفرادی و گروهی انجام شود، به این ترتیب کودک رقابتی شیرین را تجربه می کند. داشتن استراتژی، برنامه ریزی و تصمیم گیری درست و به موقع جزو مهارت هایی است که کودک با این بازی یاد می گیرد علاوه بر این در بازی گلف کودک می بایست توپ ها را به سمت هدف بیاندازد که باعث افزایش دقت و تمرکز در کودکان می شود.این بازی برای کودکان بالای چهار سال مناسب و میتوان آنرا هم در داخل خانه و هم در محیط بیرونی خانه بازی کرد. چوب های بازی از جنس راش میباشد که بارنگ های طبیعی که استاندارد کودکان (EN71) دارد نیز رنگ شده است .
بازی منچ :کوچکترین بازیکن بازی را با تاس ریختن شروع میکند و از سمت راست او بقیه بازیکنان به ترتیب تاس می ریزند .
هر کدام شش آوردند اولین مهره خود را در خانه شروع قرار میدهند .
بازیکنان با آوردن شماره شش جایزه گرفته و یک بار دیگر تاس می ریزند و به تعداد شماره آورده مهره خود را به جلو حرکت می دهند .
در زمانی که بازیکن مه ره ای در مسیر داشته باشد اگر شش آورد می تواند مهره دیگر خود را در خانه شروع بگذارد و یا مهره در مسیر خود را به جلو حرکت دهد .
در مسیر حرکت هر خانه متعلق به یک مهره می باشد .
بنابراین اگر بازیکنی شماره ای بیاورد که منجر به قرار گرفتن مهره خود در خانه ای باشد که مهره حریف در آن قرار دارد ،مهره حریف از بازی خارج می شود و قرار گرفتن ان مهره در خانه شروع نیاز مجدد به آوردن شماره شش دارد .
برنده بازی کسی است که زودتر از بقیه تمام مهره های خود را به انتهای مسیر برساند.
بازی ماروپله :هر بازیکن یک مهره متفاوت از مهره حریف انتخاب می کند.
بازی مانند منچ شروع میشود.
وقتی شماره تاس به شکلی باشد که مهره در خانه ابتدای پله قرار گیرد ،مهره به بالای پله می رود .
زمانیکه مهره به خانه ی ابتدای پله قرار گیرد ،مهره به بالای پله می رود .
زمانیکه مهره به خانه ی سر فلش برسد،مهره به خانه انتهای فلش برمی گردد.
برنده کسی است که زودتر به خانه 49 برسد.
بازی منچ :کوچکترین بازیکن بازی را با تاس ریختن شروع میکند و از سمت راست او بقیه بازیکنان به ترتیب تاس می ریزند .
هر کدام شش آوردند اولین مهره خود را در خانه شروع قرار میدهند .
بازیکنان با آوردن شماره شش جایزه گرفته و یک بار دیگر تاس می ریزند و به تعداد شماره آورده مهره خود را به جلو حرکت می دهند .
در زمانی که بازیکن مه ره ای در مسیر داشته باشد اگر شش آورد می تواند مهره دیگر خود را در خانه شروع بگذارد و یا مهره در مسیر خود را به جلو حرکت دهد .
در مسیر حرکت هر خانه متعلق به یک مهره می باشد .
بنابراین اگر بازیکنی شماره ای بیاورد که منجر به قرار گرفتن مهره خود در خانه ای باشد که مهره حریف در آن قرار دارد ،مهره حریف از بازی خارج می شود و قرار گرفتن ان مهره در خانه شروع نیاز مجدد به آوردن شماره شش دارد .
برنده بازی کسی است که زودتر از بقیه تمام مهره های خود را به انتهای مسیر برساند.
بازی ماروپله :هر بازیکن یک مهره متفاوت از مهره حریف انتخاب می کند.
بازی مانند منچ شروع میشود.
وقتی شماره تاس به شکلی باشد که مهره در خانه ابتدای پله قرار گیرد ،مهره به بالای پله می رود .
زمانیکه مهره به خانه ی ابتدای پله قرار گیرد ،مهره به بالای پله می رود .
زمانیکه مهره به خانه ی سر فلش برسد،مهره به خانه انتهای فلش برمی گردد.
برنده کسی است که زودتر به خانه 49 برسد.
ارتقای مهارت کار با دستان - رشد مهارتهای پایه مانند چیدن، ترکیب، حفظ تعادل و مرتب کردن - دستیابی به تمرکز - افزایش اعتماد به نفس - دارای سطوح لطیف برای جلوگیری از ایجاد خراش در پوست کودکان - ابعاد مناسب برای بازی کودکان به طوری که راحت در دست بگیرند و در دهانشان به راحتی نگذارند - سادگی و سهولت استفاده برای ساخت سازه های پایه ای
احساس خلق کردن و ساختن همیشه یه احساس شیرین و خوشایند برای کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالانه. کودکان و نوجوانان ما اغلبا دوست دارند نقاشی کنند یا با سرگرمی های خود یه چیزی رو بسازند و نشون بزرگترشون بدند و بگن ببین چی ساختم! و در مقابلش یه تعریف و تشویق درست و حسابی دریافت کنند و کلی کیف کنند! اما امروزه این نیاز و احساس بجای رفع شدن، بیشتر با بازی های رایانه ای و گوشی های هوشمند گم شده...
ابزار کاردستی حرفه ای ایپکا ، در واقع همان ابزار کاردستی مبتدی ایپکاست با این تفاوت که تعداد و تنوع ابزارهای موجود در این بسته بیشتر از ابزار کاردستی مبتدی است. این بسته برای گروه سنی 9 سال به بالا تولید شده است. در ابزار کاردستی حرفه ای ایپکا تمامی ابزار های لازم برای ساخت انواع کاردستی های چوبی موجوده و کار با این ابزار موجب شکوفایی و خلاقیت ، ارتقا اعتماد به نفس فرزند شما میشه. راستی این ابزار در سطح مبتدی نیز ارائه شده و برای شروع نیز میتونید از این ابزار استفاده کنید.
احساس ساختن و اختراع کردن چیزی یک انرژی به همه ی آدمها میدهد و باعث میشود که اعتماد به نفس بالایی داشته باشند گاه این اختراع ممکن است از همان کودکی شروع شود و باعث می شود هوش بالایی که در آن کودک است شکوفا شود. بسیاری از بچه ها با نقاشی کردن و رنگ آمیزی لذت میبرند و کار کردن با ابزار را هم دوست دارنداین ابزار چوبی باعث می شودکار را برای کودکان جذاب کند و فرصتی رابدهد تا مانند بزرگسالان یک کارگاه ابزار چوبی راتجربه کنند و این کار باعث یک تجربه ی خوب برای کودکان باشد. ابزار کاردستی مبتدی ایپکا ، در واقع یک کارگاه کوچیکه که کودک یا نوجوان شما میتونه با استفاده از اون هر نوع کاردستی ای که دلش بخواد رو با چوب بسازه! این بسته برای گروه سنی 9 سال به بالا تولید شده است. همچنین این ابزار کاردستی در سطح حرفه ای نیز ارائه شده . در ابزار کاردستی مبتدی ایپکا ابزار های لازم برای ساخت انواع کاردستی های چوبی موجوده و کار با این ابزار میتونه موجب شکوفایی و خلاقیت ، ارتقا اعتماد به نفس و ... فرزند شما بشه.
بازی با اشکال چوبی برای کودکان جنبه آموزشی دارد و به آنها علاوه بر آموزش رنگ ها و اشکال هندسی یاد می دهد که بین چشم ها و دستان کودک هماهنگی ایجاد شود و کودک بتواند قدرت تشخیص خود را بالا ببرد. ابعاد این محصول 15*15 سانتی متر است و در رنگ های متنوع برای کودکان بالای سه سال طراحی شده است.
پس از تشکیل تیم،رقابت بین دو نفر برای ساختن الگوی روی کارت آغاز می شود. چالش بازی در این است که بازیکنان برای ساختن الگو فقط می توانند انبر چوبی استفاده کنند و سریعا قبل از حریف سازه را بچینند. یک حرکت اشتباه کافی است تا سازه فرو بریزد. این بازی در کنار سرگرمی و هیجان به تقویت مهارت دست،تمرکز و سرعت عمل کمک می کند.
بازی تعادل ایپکا یک بازی فکری مهیج است که به فرد کمک می کند تا درک بهتری از نیروی گرانش زمین داشته باشد.او می آموزد که با بهره گیری از هوش خود اندازه مناسب مهره را انتخاب کند و آن را در جایگاهی قرار دهد که کمترین احتمال برخورد بازوی مورد نظرش با زمین وجود داشته باشد. کودک در حین بازی به رابطه بین طول بازو و وزن مهره ها پی می برد و در نتیجه قوانین ابتدایی فیزیک را می آموزد.
بازی تعادل ایپکا یک بازی فکری مهیج است که به فرد کمک می کند تا درک بهتری از نیروی گرانش زمین داشته باشد.او می آموزد که با بهره گیری از هوش خود اندازه مناسب مهره را انتخاب کند و آن را در جایگاهی قرار دهد که کمترین احتمال برخورد بازوی مورد نظرش با زمین وجود داشته باشد. کودک در حین بازی به رابطه بین طول بازو و وزن مهره ها پی می برد و در نتیجه قوانین ابتدایی فیزیک را می آموزد.
محاسبات ذهنی ریاضی با چرتکه ایپکا باعث افزایش قدرت یادگیری،تمرکز خلاقیت و بهبود حافظه در مغز می شود.کودک در سنین پایین با انجام بازی های ساده،مانند چینش الگو و شمارش مهره ها و ... در کنار بازی و مهارت های اولیه ریاضی را فرا می گیرد،همچنین این ابزار در دوران فراگیری علم و مفاهیم ریاضیات در مدرسه نیز می تواند جهت درک بهتر مفاهیم ارزش مکانی اعداد و عملیات جمع،تفریق،ضرب،تقسیم به یاری کودک بشتابد.
این محصول که از چوب مرغوب تهیه شده است شامل اعداد و علائم ریاضی,دارای چوب خط های رنگی ریاضی است که یادگیری اعداد و چهار عمل اصلی را برای کودکان آسان تر می کند. یادگیری ساعت و یادگیری محاسبات ریاضی از دیگر مزایای این بسته آموزشی است.
ترازوی چوبی ایپکا،ابزاری کمک آموزشی و کارآمد برای یادگیری مفهوم جرم می باشد. کودک از طریق بازی با این اسباب بازی زیبا و دوست داشتنی می آموزد که چطور وزنه ها را بر روی کفه ها بچیند تا تعادل هر دو کفه ترازو حفظ شود. او از این طریق با مفهوم کمتر،بیشتر و مساوی نیز آشنا می شود. همچنین مهارت دست کودک در حین بازی پرورش می یابد.
بازی میخ و چکش الفبا و اعداد انگلیسی ایپکا،با هدف تسهیل آموزش انگلیسی به کودکان طراحی و تولید شده است.استفاده از این بسته،در کنار بازی به تقویت مهارت های حرکتی کودک کمک می کند و او را با حروف و صداهای این زبان آشنا می سازد.همچنین کودک با کلمات ساده انگلیسی،دیکته و معنای آنها نیز آشنا می شود.
بازی میخ و چکش مزرعه ایپکا،با هدف بارور نمودن خلاقیت،تقویت تخیل،افزایش تمرکز و ایجاد هماهنگی بین چشم و دست طراحی و تولید شده است. استفاده از این بسته در کنار بازی،به تقویت مهارت های حرکتی کودک نیز کمک می کند، قطعات موجود در این بسته از چوب با کیفیت ساخته و با رنگ های پایه آب رنگ آمیزی شده اند که آسیبی به پوست کودک نمی رساند.
محتویات : چکش چوبی - تخته چوب پنبه - بسته قطعات چوبی رنگی - بسته میخ و آهنربا
بازی جنگا از ۵۴ بلوک چوبی ساخته شده است . در واقع ابعاد استاندارد بلوک های چوبی جنگا در اندازه برای شروع بازی جنگا باید بلوکهای چوبی را به صورت افقی و عمودی روی هم بچینید تا یک برج ۱۸ طبقه چوبی ساخته شود این برج باید ۱۸ و در هر طبقه باید سه بلوک قرار بگیرد بلوک ها باید یک ردیف افقی و یک ردیف عمودی چیده بشود بعد از اینکه برج چوبی تکمیل شد بازیکنی که برج را چیده باید بازی را شروع کند روش بازی به این صورت است که هر بازیکن به نوبت باید یک بلوک چوبی را از هر جایی غیر از دو ردیف اول بالای برج بردارد هر بازیکنی که برج را خراب کند باخته است این بازی برای رده سنی ۳ سال به بالا مناسب است و به صورت انفرادی و گروهی قابل بازی است قوانین بازی در ابتدا برج باید چیده شود در هر ردیف سه قطعه قرار می گیرد که جهت آنها عمود بر جهت قطعه های ردیف قبلی است در نهایت یک برج توپر با ۱۸ ردیف ساخته میشود در طول بازی ارتفاع برج ممکن است به بیشتر از دو برابر ارتقا پیدا کند هر کدام از بازیکنان در نوبت خود باید با دقت یک قطعه را از هر جایی زیر آخرین ردیف کامل بیرون بکشد و در بالای برج در جهت درست قرار دهد از بالاترین ردیف کامل و ردیف نیمه ساخته بالای آن نباید قطع برداشت گام بیرون کشیدن قطعه ها فقط میتوان از یک دست استفاده کرد با جلو رفتن بازی مرکز ثقل بر جابجا می شود و برخی قطعه آزاد تر از بقیه می شوند و راحت تر بیرون می آیند می توان با امتحان کردن چیدن قطعه قطعه آزاد تری را پیدا کرد و بیرون کشید ولی اگر هنگامه امتحان کردن قطعه ها قطعه ای از محل خود جابجا شد باید دوباره در محل دقیق خود قرار گیرد و سپس به قطعه دیگر دست زده شود در قرار دادن قطعه برداشته شده در بالای برج باید ردیف های سه تایی کامل شوند و بعد به سراغ ردیف بالاتر رفت
دار بافندگی در سه مدل متفاوت جهت بافت دست بافته هایی با اندازهای متنوع طراحی و تولید شده است.با استفاده از بسته های دار بافندگی، کاربر با اصول اولیه بافت آشنا می شود.او می تواند با استفاده از رنگ های متنوع کاموا و با خلاقیت خود تصویری از تار و پود ذهن را بر روی دار بافندگی بنشاند.دار بافندگی ایپکا در بارور نمودن خلاقیت،افزایش تمرکز و ایجاد هماهنگی بین چشم و دست،بسیار مؤثر است.
دار بافندگی در سه مدل متفاوت جهت بافت دست بافته هایی با اندازهای متنوع طراحی و تولید شده است.با استفاده از بسته های دار بافندگی، کاربر با اصول اولیه بافت آشنا می شود.او می تواند با استفاده از رنگ های متنوع کاموا و با خلاقیت خود تصویری از تار و پود ذهن را بر روی دار بافندگی بنشاند.
دار بافندگی در سه مدل متفاوت جهت بافت دست بافته هایی با اندازهای متنوع طراحی و تولید شده است.با استفاده از بسته های دار بافندگی، کاربر با اصول اولیه بافت آشنا می شود.او می تواند با استفاده از رنگ های متنوع کاموا و با خلاقیت خود تصویری از تار و پود ذهن را بر روی دار بافندگی بنشاند.با دار بافندگی ایپکا کودک و نوجوان می تواند اصول اولیه بافت کیف،دست بافته های تزئینی،بالشتک،کیف پول و ... را بیاموزد.
دستگاه فوم بر با باتری ۱/۵ ولت کار می کند. باتری باعث گرم شدن سیم می شود. سیم داغ به راحتی فوم خشک و یونولیت را برش می دهد. در نتیجه شما می توانید برش صاف و یکدستی از الگوهای مختلف،اشکال و حروف داشته باشید.
بازی منچ :کوچکترین بازیکن بازی را با تاس ریختن شروع میکند و از سمت راست او بقیه بازیکنان به ترتیب تاس می ریزند .
هر کدام شش آوردند اولین مهره خود را در خانه شروع قرار میدهند .
بازیکنان با آوردن شماره شش جایزه گرفته و یک بار دیگر تاس می ریزند و به تعداد شماره آورده مهره خود را به جلو حرکت می دهند .
در زمانی که بازیکن مه ره ای در مسیر داشته باشد اگر شش آورد می تواند مهره دیگر خود را در خانه شروع بگذارد و یا مهره در مسیر خود را به جلو حرکت دهد .
در مسیر حرکت هر خانه متعلق به یک مهره می باشد .
بنابراین اگر بازیکنی شماره ای بیاورد که منجر به قرار گرفتن مهره خود در خانه ای باشد که مهره حریف در آن قرار دارد ،مهره حریف از بازی خارج می شود و قرار گرفتن ان مهره در خانه شروع نیاز مجدد به آوردن شماره شش دارد .
برنده بازی کسی است که زودتر از بقیه تمام مهره های خود را به انتهای مسیر برساند.
بازی ماروپله :هر بازیکن یک مهره متفاوت از مهره حریف انتخاب می کند.
بازی مانند منچ شروع میشود.
وقتی شماره تاس به شکلی باشد که مهره در خانه ابتدای پله قرار گیرد ،مهره به بالای پله می رود .
زمانیکه مهره به خانه ی ابتدای پله قرار گیرد ،مهره به بالای پله می رود .
زمانیکه مهره به خانه ی سر فلش برسد،مهره به خانه انتهای فلش برمی گردد.
برنده کسی است که زودتر به خانه 49 برسد.