چشم هایت را ببند .به زمزمه های پریان گوش بده . نگذار شیاطین وسوسه ات کنند . رویاهایت را دنبال کن .شب فرا رسیده و حالا بهترین زمان است که به خواب بروی و پریان و شیاطین به رویاهایت نفوذ کنند . به زمزمه ی پریان گوش کن و مراقب شیاطین و اجنه ها باش . رویاهایت را به خاطر بسپار .
روش بازی :
بازی دو بخش دارد، شب و روز. در قسمت شب، یک نفر می شود بازیکن رویاپرداز و چشم بند را میبندد و میخوابد. کارتهای نقش بین بازیکنان پخش می شود. هر کس با توجه به نقش خودش رویاپرداز را برای رسیدن به مفهوم کارت رویا راهنمایی یا گمراه می کند و رویاپرداز سعی می کند کارت را حدس بزند. در قسمت روز، پیش از آنکه رویاپرداز، چشم بند خود را بردارد، باید با تمام رویاهایش (که به درستی حدس زده) یک داستان کوتاه چند جملهای بگوید. به عنوان نمونه: «در خواب دیدم، یک خروس با یک خون آشام برای یک همبرگر میجنگید.» بعد رویاپرداز میتواند چشمش را باز کند و هر کس با توجه به نقشش امتیاز می گیرد.
برنده بازی:
بعد از تعداد دور مشخص، بازیکنی که بیشترین امتیاز را داشته باشد، برنده است.
شما هم میتوانید رویا ها و جملاتی که با این بازی ساختین رو با دوستانتان به اشتراک بگذارید. در قسمت نظرات رفته و رویای خود را بنویسید.
چیدمان بازی:
صفحهی بازی با یک قاب لولادار به دو بخش تقسیم میشود که هر کدام از بخشها زمین بازی یکی از بازیکنان است. در هر کدام از این بخشها 24 عدد از مربعهای رنگی (4 عدد از هر رنگ در هر زمینه) چیده میشود. جای یک مربع رنگی در هر زمینه خالی است. دقت داشته باشید قاب لولا دار را طوری قرار دهید که درحین بازی بالا بماند. کارتهای الگو را هم در کنار زمینه بازی طوری که در دسترس هر دو بازیکن باشد بچینید.
روش بازی:
بعد از اینکه زمین بازی خود را آماده کردید، کارتهای الگو را بر بزنید و به پشت در کنار صفحه بازی قرار دهید. حال به نوبت هر کدام از بازیکن ها می توانند یک کارت را برگردانند. حالا رقابت شروع میشه. هر بازیکن باید در سریع ترین زمان ممکن با توجه به الگوی کارت 9 خانه مرکز زمین خود را بچیند. به یاد داشته باشید که هیچ بازیکنی اجازه ندارد مهره های خود را بردارد و باید تنها آنها را در مربع خالی زمین خود حرکت دهد، بازیکنان می توانند قاب وسط را به روی صفحه خود برگرداند و از درستی چیدمان خود مطمئن شوند.
برنده بازی:
بعد از اینکه الگو توسط یکی از بازیکنان تکمیل شد، آن بازی کن می تواند کارت را برای خود بردارد. در آخر شما می توانید مدت زمانی را برای بازی مشخص کنید تا بازیکنی که بیشترین کارت را جمع کرد برنده بازی باشد یا می توانید تا آخرین الگو بازی را ادامه دهید ودر آخر کارت ها را بشمرید.
حال شما نیز می توانید برای ما بنویسید که چه روش های دیگری برای جذاب تر کردن این بازی پیشنهاد می دهید. در زیر این صفحه منتظر نظرات شما هستیم.
تاس بریز و با دقت میله ها رو به سمت بادکنک فشار بده .
با هر صدای تق ، یک قدم به لحظه هیجان انگیز بازی نزدیک تر می شی .
هر چی نزدیک تر بشی بادکنک فشرده تر می شه .
انقدر فشرده تا یهو...
کجا بازی کنیم خوبه؟
کافیه دور یه میز جمع بشین و بساط پیتار رو پهن کنید. اما چیزی که مهمه اینه که انقدر خوش میگذره که تو اصلا گذشت زمان رو حس نمیکنی. توی این بازی مورچههای پرنده نقش پررنگی دارن و مثل تیر سمت هدف پرتاب میشن. خلاصه که اگر تا حالا نمیدونستی مورچههای پرنده چه موجودات شیطونی هستن، توی این بازی با پرندهترین مورچههای دنیا طرفی که باید یه جوری سر به راهشون کنی!
چطوری وسیلههای بازی پیتار رو بچینیم؟
برای سرهم کردن بازی میریم سراغ یه عدد بزرگتر ِ باحوصله! بزرگتر عزیز باید کمربندها رو از داخل تصویر مقوایی اسب آبی رد کنه. حالا به کمک نقطههایی که روی قطعه پلاستیکی مشخص شده، باید اسب آبی رو بذارید داخل شلوار! بعد هر بازیکن چهار تا مورچهی همرنگ برمیداره و برای شروع بازی آماده میشه!
چهجوری پیتار بازی کنیم؟
مورچهها رو میذاریم جلومون و شلوار اسب آبی رو نشونه میگیریم. برای یه پرتاب خفن کافیه دم مورچه رو به سمت پایین فشار بدین و یه باره رها کنید. هدف بازی اینه که مورچهها یه راست بپرن توی شلوار اسب آبی و شکار بشن! برندهی بازی پیتار کیه؟ اولین بازیکنی که هر 4 تا مورچهش رو بندازه داخل شلوار اسب آبی مقوایی، برندهی بازیه!
دو کارت رو کنید . اگر شکل و نوشته ی آن ارتباط داشت آن ها را برای خود بردارید ،وگرنه ، آن ها را برگردانید .سفر به سرزمین آموزش، رنگ و عدد با حواس جمع!
بازی آموزش رنگ و عدد، چهارمین و آخرین بازی از مجموعهی چهارتایی حواس جمعه که برای ردهی سنی +4 طراحی شده. هرکدوم از این بازیها یه مهارت مهم و اساسی مثل حافظه، آشنایی با اعداد یا تشخیص الگو رو هدف گرفتن. توی حواس جمع 4: آموزش رنگ و عدد، بچهها هم با رنگهای مختلف اشنا میشن و هم اعداد و شمارش رو یاد میگیرن (تازه هم فارسی و هم انگلیسی!)
بازیهای این مجموعه حسابی به تقویت حافظه، افزایش دقت و تمرکز و مهارتهای ذهنی بچهها کمک میکنن. هدف توی بازی حواس جمع 4: آموزش رنگ و عدد پیدا کردن کارتهاییه که از نظر رنگ و عدد و اسم یکی باشن.
حواست رو به شکلها جمع کن!
توی جعبهی بازی حواس جمع 3: درک ارتباط، به جز دفترچهی راهنمای بازی، یه دسته کارت 24 تایی رنگ و یه دسته کارت 24 تایی عدد وجود داره.
برای شروع بازی یکی از دستههای کارت رو انتخاب کنین و خوب بُر بزنین. حالا کارتها رو به پشت بچینین. کوچکترین بازیکن بازی رو شروع میکنه. هر بازیکن تو نوبت خودش دوتا کارت رو به دلخواه رو میکنه، اگه دوتا کارت از نظر رنگ و عدد و اسم یکی باشن، اون بازیکن کارتها رو به عنوان امتیاز برای خودش برمیداره. بازیکنها باید سعی کنن جای کارتها رو بهخاطر بسپارن تا سریعتر از بقیه بتونن رنگها و عددهای جُفتی رو پیدا کنن و امتیاز بگیرن.
این بازی وقتی تموم میشه که دیگه کارتی روی زمین و جلوی بازیکنها باقی نمونده باشه. حالا هرکس که تونسته باشه بیشترین کارت رو جمع کنه برندهی بازیه!
دو کارت رو کنید . اگر مثل هم بودند ،آن ها را برای خود بردارید وگرنه ،آن ها را برگردانید . هم بازی هم یادگیری، با حواس جمع!
بازی بهیاد آوردن شباهت، اولین بازی از مجموعهی چهارتایی حواس جمعه که برای ردهی سنی +4 طراحی شده. این مجموعه بازیها به پرورش هوش بچهها کمک میکنه و باعث میشه تا با بازی با اعداد، شکلها و رنگها، مهارتهای مختلف ذهنیشون رو تقویت کنن.
توی بازی حواس جمع: به یاد آوردن شباهت، بازیکنها بعد از رو کردن کارتها، اگه تونسته باشن دو کارت شبیه پیدا کنن، اونها رو به عنوان امتیاز جمع میکنن. توی این بازی بهخاطر سپردن جای کارتهای مختلف مهمه و برای همین به مهارتهای مهمی مثل حافظه کوتاه مدت و دقت و تمرکز کمک زیادی میکنه.
حواسها جمع باشه!
توی جعبهی بازی حواس جمع 1:به یاد آوردن شباهت به جز دفترچهی راهنمای بازی، یه دسته کارت 24 تایی رنگ و یه دسته کارت 24 تایی عدد وجود داره.
برای شروع بازی یکی از دستههای کارت رو انتخاب کنین و خوب بُر بزنین. حالا کارتها رو به پشت بچینین. کوچکترین بازیکن بازی رو شروع میکنه. هر بازیکن تو نوبت خودش دوتا کارت رو به دلخواه رو میکنه و اگه تونست دو کارت مشابه رو کنه، اون دوتا کارت رو برای خودش برمیداره. بعد از تموم شدن کارتها، کسی که بیشترین تعداد کارت رو جمع کرده باشه برنده میشه!
دو کارت رو کنید . اگر با هم ارتباط داشتند ،آن ها را برای خود بردارید ،وگرنه ،آن ها را برگردانید .ورزش مغزی بچهها با حواس جمع!
بازی درک ارتباط، سومین بازی از مجموعهی چهارتایی حواس جمعه که برای ردهی سنی +4 طراحی شده تا با کمک بازی بچهها رو با مفهوم الگو، ارتباط و مهارتهای پایهی تفکر منطقی و حافظه آشناتر کنه.
توی بازی حواس جمع: درک ارتباط بچهها یاد میگیرن الگوهای مختلف رو تشخیص بدن و همین باعث میشه حافظه و تمرکز مهارتهای تفکر منطقی و پیشبینیشون حسابی تقویت بشه. توی این بازی بازیکنها دو کارت از بین کارتهای چیده شده رو (به صورت اتفاقی) رو میکنن و باید سعی کنن دوتا کارتی رو پیدا کنن که با هم ارتباط دارن.
حواست رو به شکلها جمع کن!
توی جعبهی بازی حواس جمع 3: درک ارتباط، به جز دفترچهی راهنمای بازی، یه دسته کارت 24 تایی رنگ و یه دسته کارت 24 تایی عدد وجود داره.
برای شروع بازی یکی از دستههای کارت رو انتخاب کنین و خوب بُر بزنین. حالا کارتها رو به پشت بچینین. کوچکترین بازیکن بازی رو شروع میکنه. هر بازیکن تو نوبت خودش دوتا کارت رو به دلخواه رو میکنه، اگه تصویر و الگوی روی هر دو کارت به هم مرتبط بودن، اونها رو برای خودشون برمیداره. بازیکنها باید سعی کنن جای کارتها رو بهخاطر بسپارن تا دفعه بعد بتونن دوتا کارتی که به هم مرتبط هستن رو پیدا کنن! بعد از تموم شدن کارتهای چیده شده، برنده کسیه که بیشترین تعداد کارت رو جمع کرده باشه.
دو کارت رو کنید اگر همدیگر را کامل می کردند ،ان ها را برای خود بردارید ،وگرنه ،آن ها را برگردانید .تقویت حافظه و هوش، با حواس جمع!
بازی کامل کردن شکل، دومین بازی از مجموعهی چهارتایی حواس جمعه که برای ردهی سنی +4 طراحی شده تا با کمک بازی بچهها رو با اعداد، شکلها و رنگها آشنا کنه و مهارتهای مختلف ذهنیشون رو تقویت کنه.
توی بازی حواس جمع: کامل کردن شکل بچهها یاد میگیرن یه جورچین متفاوت رو درست کنن و همین کمک می کنه به جز حافظه و تمرکز مهارتهای حل مسئله و تصمیمگیری منطقیشون هم تقویت بشه. توی این بازی بازیکنها کارتها رو (بدون اینکه ترتیبشون رو بدونن) رو میکنن و باید سعی کنن دوتا کارتی که رو میکن، تکمیلکنندهی هم باشن.توی جعبهی بازی حواس جمع 2:کامل کردن شکل به جز دفترچهی راهنمای بازی، یه دسته کارت 24 تایی رنگ و یه دسته کارت 24 تایی عدد وجود داره.
برای شروع بازی یکی از دستههای کارت رو انتخاب کنین و خوب بُر بزنین. حالا کارتها رو به پشت بچینین. کوچکترین بازیکن بازی رو شروع میکنه. هر بازیکن تو نوبت خودش دوتا کارت رو به دلخواه رو میکنه، اگه این دوتا کارت مکمل بودن و تصویر کامل میشد، اونها رو برای خودشون برمیداره. بازیکنها باید سعی کنن جای کارتها رو بهخاطر بسپارن تا دفعه بعد بتونن دوتا کارت مکمل برای خودشون جور کنن! بعد از تموم شدن کارتهای چیده شده، برنده کسیه که بیشترین تعداد کارت رو جمع کرده باشه.
بجنب تا زخمی نشی ... تاس بریز ، سریع باش ، نزار گودزیلا بهت زخم بزنه ...
خبر مفیده و مختصر؛ گودزیلاها به شهر حمله کردن و مشغول خرابکاریان. همه میخوان به بقیه ثابت کنن از بقیه قویتر و «سلطان گودزیلاها» هستن! گودزیلا یه بازی هیجانانگیز و سریعه که برای ۳ تا ۸ نفر و گروه سنی +۸ سال طراحی شده. هر دور بازی کردن گودزیلا چیزی حدود ۱۵ دقیقه زمان میبره. توی این بازی هرکدوم از بازیکنها نقش یه گودزیلا رو بازی میکنن و باید با هم مبارزه کنن تا به عنوان قویترین انتخاب بشن.
آمادهی حمله: آمادهسازی بازی گودزیلا
توی جعبهی بازی (که با خودش و طراحی خفنش هم کار داریم!) ۸ تا ژتون، ۲ برگ برچسب، ۴ تا برگهی کمکی، ماژیک، تاس و صد البته راهنمای بازی هست. برای تاس ریختن تو این بازی از یه برج تاس استفاده میکنیم که همون جعبهی گودزیلاست!
برج تاس رو بساز!
همونطور که گفتیم خود جناب گودزیلا، یعنی جعبهی بازی بخشی از بازیه و به عنوان برج تاس ازش استفاده میکنیم. با یکم تا کردن، جعبه به شکلی درمیاد که تاس رو از بالا میندازیم توش و از پایین قلخوران میاد بیرون!
تاس و ژتون!
مرحلهی بعد چسبوندن برچسبهای گودزیلا روی ژتونهاست. بعد از اینکه روی هر ژتون یه برچسب زدین به هر بازیکن یه ژتون بدین. برگههای کمکی رو طوری بین بازیکنها تقسیم کنین که هر ۲ نفر از یه برگه استفاده کنن. قبل از شروع بازی یه کار دیگه مونده و اون هم چسبوندن برچسبهای تاس روی وجههای مختلف تاسه. بعد از چسبوندن ۶ برچسب مختلف روی ۶ وجه مختلف تاس، دیگه آمادهی شروع بازی شدین! راستی، توی گودزیلا اولین بازیکن کوچکترین بازیکنه.
چجوری گودزیلا بازی کنیم؟
هر بازیکن توی نوبت خودش اول تاس رو از بالای برج میندازه توی برج، وقتی تاس از قسمت پایینی بیرون افتاد، همهی بازیکنها باید کاری که روی وجه تاس گفته شده رو انجام بدن. هر بازیکنی که توی هر دست زخمی بشه باید با ماژیک یه علامت ضربدر روی دستش بذاره!
وجههای تاس!
غرش
وقتی این وجه تاس رو بشه، همهی بازیکنها ... ببخشید، گودزیلاها باید خیلی زود دستهاشون رو باز کنن و بلند غرررش کنن! هرکس دیرتر از بقیه غرش کنه یه زخم دریافت میکنه و باید روی دستش یه ضربدر بذاره.
اشعهی خطرناک
وقتی این وجه از تاس رو بشه هر بازیکن باید سریع دستش رو بذاره روی ژتون بازیکن بغلیش. هرکس دیرتر از همه این کارو بکنه یه زخم نصیبش میشه. نکته: هر بازیکن باید فقط با یکی از دستاش ژتون بازیکن بغلی رو لمس کنه و اگه سعی کنه با دست دیگهاش خرابکاری کنه یا جلوی بقیه رو بگیره یه زخم مجازات میگیره!
شلاق دم
بازیکنی که توی نوبتش این تاس رو ریخته باید ژتونش رو مثل سکه پرت کنه بالا و ببینه کدوم سمت سکه، رو میشه. بقیهی بازیکنها باید همین کار رو تکرار کنن و اگه ژتونشون از همون سمتی که ژتون بازیکن اول رو شده بود، رو بشه، جون سالم به در میبره و در غیر این صورت یه زخم دریافت میکنن.
بوم!
با اومدن این وجه تاس بازیکنها سریع باید یه شریک پیدا کنن و هردو دستشون رو ببرن بالا و بزنن قدش و بگن بوم! اگه تعداد بازیکنها زوج باشه، دو نفری که دیرتر این کارو انجام دادن یه زخم دریافت میکنن و اگه تعداد بازیکنها فرد باشه بازیکنی که تک افتاده یه زخم دریافت میکنه.
حملهی هوایی
همهی بازیکنها باید از جعبهی بازی فاصله بگیرن و ژتونشون رو به سمت جعبه پرتاب کنن. هرکس نتونه به هدف بزنه و ژتونش دورتر بیفته یه زخم دریافت میکنه.
ضربهی قدرتمند
وقتی این وجه از تاس رو بشه، بازیکنها باید خیلی زود دستشون رو بذارن روی تاس (و دستهای همدیگه!) هرکس دیرتر از بقیه بجنبه یه زخم دریافت میکنه. نکتهی مهم! توی هرکدوم از این مراحل اگه بازیکنی کاری رو انجام نده، کاری رو اشتباه انجام بده یا سعی کنه جلوی بقیه رو بگیره با یه زخم تنبیه میشه!
پایان بازی: انتخاب برترین گودزیلا!
هروقت یه بازیکن روی دستش ۶ تا ضربدر زخم داشته باشه بازی تموم میشه. بازیکنی که کمترین زخم رو داشته باشه به عنوان قویترین گودزیلا انتخاب میشه. اگه دو بازیکن تعداد زخمشون برابر و از بقیه کمتر باشه، به طور مشترک برنده میشن.
هویجوری یه بازی خیلی ساده، ولی سریع و هیجانانگیزه که برای 2 تا 5 نفر و گروه سنی +5 سال طراحی شده. هر دور هویجوری بازی کردن تقریباً 15 دقیقه زمان میبره. توی این بازی باید سعی کنین تا میتونین توکن هویج جمع کنین تا برنده بشین!
هویجها رو بریز وسط!
تو جعبهی بازی 3 تا تاس، یک برگ برچسب، 30 تا توکن هویج و بروشور بازی هست تعداد هویجهایی که توی بازی استفاده میشه، بستگی به تعداد بازیکنها داره. با توجه به این جدول توکنهای هویج رو جدا کنین و بذارین وسط، بقیه رو هم برگردونین تو جعبه.
2 بازیکن 3 توکن هویج 5تایی، 10 توکن هویج تکی
3 بازیکن 4 توکن هویج 5تایی، 15 توکن هویج تکی
4 بازیکن 5 توکن هویج 5تایی، 20 توکن هویج تکی
5 بازیکن 5 توکن هویج 5تایی، 25 توکن هویج تکیبازی از کوچیکترین بازیکن شروع میشه و در جهت عقربههای ساعت ادامه پیدا میکنه.
بفرمایید هویج!
هر بازیکن تو نوبت خودش 3 تا تاس بازی رو همزمان میریزه. بازیکن اگه بخواد میتونه هرکدوم از تاسها رو برداره و دوبار دیگه بریزه تا نتیجهی بهتری بگیره. هر بازیکن توی نوبت خودش با توجه به تاسی که آورده باید یه کاری انجام بده: برداشتن یک یا دو توکن هویج با توجه به عدد روی تاس گرفتن یک یا دو توکن هویج از بازیکن سمت راستی، گرفتن یک توکن هویج از بقیهی بازیکنها و دادن توکن هویج به یکی از بازیکنها به دلخواه.
کی برندهی هویجوری میشه؟
وقتی آخرین توکن هویج هم برداشته بشه بازی تموم شده. حالا باید توکنهای همهی بازیکنها رو بشمرین. هرکسی که بیشترین توکن هویج رو داشته باشه برنده شده. اگه چند بازیکن مساوی بشن، اونهایی که تعداد هویجهاشون بیشتره به صورت مشترک برنده میشن.
یه جورچین متفاوت! معرفی بازی پاچینا
حیوونهای جور واجور و بامزهی پاچینا یه مشکل جدی دارن. دست و پاشونو گم کردن. نه، واقعاً میگم، دست و پاهاشون رو گم کردن و حالا همه با هم قاطی شده. بازیکنهای پاچینا، باید جورچین رو طوری بچینن که همه دوباره دست و پای خودشون رو پیدا کنن و کامل بشن! این بازی دو شکل آسون و پیچیده داره. حالت آسون برای بچههای 5 تا 7 سال مناسبه چون جورچین قطعات کمتری میخواد، و حالت پیچیده برای بازیکنهای 7 سال به بالا.
وسایل بازی پاچینا
زمینهی بازی، که قطعات مختلف جورچین روش چیده میشن 30 کارت سر و بدن و پا، که قطعات جورچین ما هستن 30 کارت حیوان، که الگوهای جورچین هستن و باید سعی کنیم قطعات رو شبیه اونا کنار هم بچینیم 1 کارت روح، که برای گرفتن امتیاز بیشتر ازش استفاده میکنیم. 12 ستاره، که ازش برای انجام یه نوبت اضافه استفاده میکنیم، ولی فقط سه بار! بروشور و راهنمای بازی
روش اول بازی
همونطور که گفتیم روش اول برای بچههای 5 تا 7 سال مناسبه. برای شروع بازی، فقط از نصف زمینهی بازی استفاده میکنیم و قطعات جداکننده رو، سرجاشون روی زمینه نصب میکنیم. 5 تا از کارتهای حیوانها رو انتخاب میکنیم و کارتهای سرو بدن و پای هر حیوون رو جدا میکنیم و قاطی میکنیم و به صورت تصادفی روی زمینهی بازی سر جاشون میچینیم. سر میره بالا، بدن قسمت وسط و پا هم قسمت پایین. باید حواسمون باشه که کارتهای این سه ردیف هیچکدوم نباید با هم متناسب باشن. حالا 5 کارت حیواناتی که انتخاب کردیم رو به همراه کارت روح بُر میزنیم و به پشت میذاریم کنار زمینهی بازی. وقت شروع بازی رسیده!
شروع بازی! (روش اول)
بازیکنی که از همه کوچیکتره بازی رو شروع میکنه و بقیه تو جهت عقربههای ساعت به نوبت بازی میکنن. هرکس توی نوبتش، یکی از کارتهای حیوانات رو برمیداره. حالا باید کارتهای سر و بدن و پا رو جوری جابجا کنه که همهی اعضای بدن حیوون مورد نظر سر جای خودشون قرار بگیرن. توی هر نوبت، هرکس میتونه 3 کارت اعضای بدن رو جابجا کنه. کافیه یه کارت از سمت راست یا چپ رو برداره و بذاره اون طرف دیگه و بقیهی کارتها رو هل بده جلو. هر بازیکن میتونه سه کارت از سه ردیف مختلف رو جابجا کنه، یا اگه دلش خواست کارتهای یک ردیف رو چند بار جابجا کنه. اگه حیوون مورد نظر کامل شد، بازیکن کارت رو به عنوان امتیاز برمیداره؛ در غیر این صورت کارت رو میذاره همون بالای زمینه و نوبت نفر بعد میشه. راستی اگه کارتی که برگردوندین قبلاً ساخته شده باشه، باید این کارت رو بذارین زیر دستهی کارتها و یه کارت جدید رو کنین.
کارت روح
کارت روح بهتون این امکان رو میده که یکی از کارتهای حیواناتی که بالای صفحه مونده رو انتخاب کنین و کامل کنین، اگه موفق شدین علاوه بر کارت اون حیوون، کارت رو هم به عنوان امتیاز اضافه دریافت میکنین. اگه نتونستین، کارت روح برمیگرده زیر دستهی کارتها تا بعداً دوباره بازی بشه.
کی برنده میشه؟
وقتی آخرین کارت حیوانات هم برداشته بشه، بازی تموم شده. اگه کارت آخر قبلاً کامل شده باشه، بازیکنی که نوبتشه روی دور شانسه، چون بدون هیچ زحمتی این یه امتیاز رو میگیره. اگه نه، یه بار دیگه سه حرکت فرصت داره تا کارت رو کامل کنه و بعدش بازی تمومه. حالا هرکس که بیشترین کارت حیوون رو داشته باشه برنده است. یادتون باشه کارت روح رو هم به عنوان امتیاز حساب کنین. راستی پاچینا بعضی وقتها ممکنه مساوی تموم بشه!
روش دوم بازی، سختتر و جذابتر!
چیدمان
روش دوم برای بازیکنهای 7 سال به بالا مناسبه چون این بار از کل زمینهی بازی استفاده میکنیم و بازیکنها باید برای کامل کردن 10 حیوون با همدیگه رقابت کنن. 10 تا از کارتهای حیوانات رو به صورت تصادفی بردارین و طوری که همه ببینن بالای زمینه بچینید. اگه یه کارت تکرار شد اشکالی نداره، کارتهای تکراری رو روی هم بچینید. حالا کارتهای سر، بدن و پا رو به صورت تصادفی سر جاشون توی زمینهی بازی بچینید. هر بازیکن سه ستاره هم برمیداره. توی حالت دوم پاچینا، نیازی به کارت روح نداریم.
نحوهی بازی
درست مثل روش اول، بازیکنها باید توی نوبت خودشون سعی کنن با سه حرکت یکی از حیوانات بالای صفحه رو بسازن. توی نوبت خودتون هرچندتا حیوونی که کامل کنین، کارتشونو به عنوان امتیاز از بالای صفحهی بازی برمیدارین. اگه یه حیوون رو کامل کردین ولی کارتش بالای صفحه نبود، خب طبیعتاً امتیازی هم نمیگیرید. وقتی 10 تا کارت تموم شد، 10 تا کارت دیگه بردارید و بالای صفحه بچینید. این کارو انقدر ادامه میدیم تا دیگه کارتی برای چیدن نباشه.
ستارهها
هر ستاره به بازیکن اجازه میده توی نوبت خودش به جای 3 حرکت، 6 حرکت انجام بده. استفادهی به موقع از ستارهها میتونه شما رو حسابی از بقیهی رقیبها جلو بندازه. هر بازیکن سه ستاره داره و ستارههای استفاده شده از بازی خارج میشن.
پایان بازی
وقتی فقط یه کارت بالای صفحه باقی مونده بود، همهی بازیکنها یه نوبت بازی میکنن. اگه کسی تونست کارت رو کامل کنه، امتیازش رو میگیره و اگه تو پایان یه دور کسی نتونسته بود کارت رو کامل کنه، اون کارت از بازی خارج میشه. حالا بازیکنی که بیشترین کارت حیوان رو جمع کرده باشه برندهی بازیه. اگه بعضی بازیکنها تعداد کارتهاشون برابر بود، اونی که ستارهی بیشتری داره (یعنی کمتر از ستاره استفاده کرده) برندهی بازیه! پاچینا یه بازی بامزه و یه ورزش مغزی جذابه که بهمون کمک میکنه دقت و تمرکزمون رو بالا ببریم و سرعت حل مسالهمون رو بیشتر کنیم!
شروع بازی:
ابتدا هر بازیکن یه سیبیل به همراه دسته آن انتخاب می کند. هر رنگ یا مدل سیبیلی که میخواین می تونید انتخاب کنید. بعد هر دست یک نفر را به عنوان کارت دار انتخاب کرده و کارت ها را بر زده و جلوی کارت دار قرار می دهیم. حال نوبت کارت دار است که به ترتیب هر بار یک کارت را برگرداند و در وسط جایی که همه به راحتی به آن دسترسی داشته باشند بگذارد. در این بازی نوبتی وجود ندارد و همه باید حواسشان باشد تا کارت ها را ببینند و با سیبیل خود تطابق دهند.
قوانین بازی:
در ابتدا جوان ترین بازیکن (کم سن و سال ترین) به عنوان کارت دار انتخاب می شود. کارت دار که شروع به برگرداندن کارتها کرد بازیکنان دیگر باید سریع شکل روی کارت را تشخیص دهند. حال اگر کارت رو شده رنگ سیبیل یا شکل آن یا هردو با سیبیل دردستان شما یکی بود سریع باید کارت را بچسبید یعنی با دسته ای که در دستتان دارید بروی کارت بزنید تا کارت به سیبیل شما بچسبد. دقت داشته باشید که اگر کارت اشتباه را بچسبید تمام کارت هایی را که به دست آوردید را از دست می دهید و به وسط زمین بر می گردانید.
ممکن است کسی کارتی را به اشتباه بخواهد بردارد اما موفق نشود این بازیکن جریمه ای ندارد. یا کارتی رو شود که با سیبیل هیچ یک از بازیکنان مطابقت نداشته باشد. سپس کارت بعدی رو می شود.
کارت های سیبیل درو:
همه بازیکنان می توانند برای برداشتن این کارت تلاش کنند و کسی که موفق شود این کارت را به کارت های خود اضافه می کند.
کارت های سیبیل گرو:
با رو شدن این کارت شما باید سیبیل خود را به نفر سمت چپ خود دهید و هیچ کس نمی تواند این کارت را بردارد.
برنده بازی:
در آخر کسی که بیشترین کارت را داشته باشد به عنوان برنده آن دست انتخاب می شود.
شما می توانید تجربیات بازی خود را در قسمت نظرات این صفحه با دوستانتان به اشتراک بگذارید.